Galeria moich prac >>> na blogu RETRO DROBIAZGI,

Informacje o stacjonarnych SZKOLENIACH I WARSZTATACH (tematy i najbliższe terminy) >>> TUTAJ

czwartek, 15 grudnia 2011

Bożonarodzeniowe gwiazdki - kurs krok po proku.

.

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać bardzo prosty sposób na zrobienie zimowych gwiazdeczek, które dodadzą blasku Waszym świątecznym dekoracjom. Kursik został przygotowany we współpracy z Pracownią Wycinanki.



Będziemy potrzebować :

- sklejkowe gwiazdeczki z Wycinanki
- białą farbę akrylową,
- jakikolwiek dwuskładnikowy preparat do drobnych spękań (ja użyłam Crakle Medium Stamperii),
- złotą pastę do wypełniania spękań (może też być popporina, złota farba olejna lub po prostu stare złote cienie do powiek),
- biały brokat (przepraszam, ale zapomniałam postawić go do zdjęcia :))





Gwiazdeczki malujemy biała farbą z obu stron - ja użyłam do tego celu patyczków do szaszłyków, ale jak widać i tak jak zwykle nie ustrzegłam się przed ubrudzeniem paluchów. I jak zauważycie na zdjęciach , nie przejmowałam się zbytnio równością warstw - nie będzie to miała wielkiego znaczenia.


Następnie kładziemy cienką warstwę preparatu Step 1 do spękań. Jak wyschnie (powinien być suchy "na dotyk" i przezroczysty, ok. 30 min zależnie od temperatury) pokrywamy gwiazdki drugim składnikiem preparatu (Step 2), w przypadku obu warstw starałam się to zrobić także na krawędziach (posiłkując się szaszłykowym patyczkiem).

 
Gdy druga warstwa całkowicie wyschnie, na powierzchni zaczną się pojawiać drobne spękania. Może to potrwać 1-2 godziny, ale możecie też gwiazdki spokojnie zostawić dłużej, nawet do następnego dnia. Teraz musimy uwidocznić spękania poprzez wypełnienie ich "złotem" - ja użyłam złotej pasty, rozprowadzając ją pędzelkiem delikatnie tylko na krawędziach, środek pozostawiając jaśniejszy. Możecie zrobić to samo popporiną czy spróbować jak sprawdzą się złote (lub złoto-brązowe) cienie w tej roli. Na koniec dodałam gwiazdkom blasku - na brzegi naniosłam nieco kleju magic (paluchem, jak zawsze) i posypałam brokatem.  Takie oszronione gwiazdeczki ślicznie będą błyszczeć na Waszej choince czy świątecznym stroiku :)

 .



Brak komentarzy: